Sunday, June 16, 2013

أحداث خطف الجنود المصريين بسيناء


ممكن تخيل مقطع للسادات بهذا الشأن ... بس استحضروا السادات وهو بيتكلم 

أنا حابب بس فى اللحظة دى أقول حاجة لولادنا المصريين من بدو سينا اللى خطفوا اولادهم واخواتهم المصريين اللى زيهم 
انا مندهش .. فعلا مندهش
هى دى اخلاق البدو ... عيب .. عييييب ... بقولها وبعلى صوتي عيييب ... احنا ولاد وطن واحد وعدونا واحد ... عيب الكلام ده يطلع ويبقى كده على الملأ ... الغرب يقول علينا اية هااا .. اسرائيل تقول علينا اية .. مش قادرين نتحكم فى ارضنا وفى حدودنا ... لا ... لا يا بدو سينا لا
انا اعرف عن بدو سينا ومشايخهم كل خير .. الرجالة ولاد البلد اللى وقفوا فى حروب مصر زي الأسود .. يقوموا يجوا النهاردة يعملوا حركات العيال دى ... والله حاجة تكسف
بكره ان شاء الله الولاد يكونوا عندي ... وان ليكوا حق تخدوه ملكوش يبقى خلاص ... البلد مش فوضى .. مش عزبة ولا تكية ولا فتونة هي ... عيب ميصحش الكلام ده
وده اللى عندي وانا واثق من بدو سينا الرجالة انهم هيبقوا اد المسئولية ... وإلا هما عارفين كويس اوى الجيش ممكن يعمل اية باشارة واحدة من ايدي .. ومثال جثة يوسف السباعي ليس ببعيد .. ولو مش فاكرين او مش عاوزين تفتكروا انا بفكركوا ... رجعوا الولاد واللى له حاجة يخدها ... والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بتاريخ 20/5/2013 

No comments: